NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
عَبْدُ
اللَّهِ بْنُ
مُحَمَّدٍ
النُّفَيْلِيُّ
حَدَّثَنَا
خَطَّابُ بْنُ
الْقَاسِمِ
عَنْ
خُصَيْفٍ
عَنْ عِكْرِمَةَ
عَنْ ابْنِ
عَبَّاسٍ
عَنْ
النَّبِيِّ صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
أَنَّهُ
كَرِهَ أَنْ
يُجْمَعَ بَيْنَ
الْعَمَّةِ
وَالْخَالَةِ
وَبَيْنَ الْخَالَتَيْنِ
وَالْعَمَّتَيْنِ
İbn Abbas (r.a.)'dan
rivayet olunduğuna göre,
Nebi sallallahu aleyhi
ve sellem, hala (ile onun erkek kardeşinin kızını), teyze (ile onun kız
kardeşinin kızım) ve iki teyze ile iki halayı (bir nikâh altında) birleştirmeyi
çirkin bulmuştur.
İzah:
el-Fethu'r-rabbânî,
XVI, 177.
Bir önceki hadis-i
şerifin şerhinde açıkladığımız gibi kadinin teyzesi ve halası ile bir nikâh
altında bulunmasında aralarına kıskançlık girmesi ve sıla-i rahmin kesilmesi
ihtimali vardır. Bu da son derece sakıncalı bir durumdur. Çünkü teyze anne
hükmünde hala da baba hükmündedir.[Dârimî, feraiz]
İki hala ile ve iki
teyze ile evlenmenin ne demek olduğunu 2065 numaralı hadiste açıkladık. Bu
hadisi îmam Ahmed ile İbn Hibban da rivayet etmişlerdir. Ancak bu hadisin
senedinde bulunan Hattâb hakkında Ebu Zur'a, "Münkerül-hadis = rivayet
ettiği hadise güvenilmez" tâbirini kullanmıştır. Hattabî de "o
ölmeden önce şuurunu kaybetmişti, söylediği sözleri biribirine karıştırır hale
gelmişti", demiştir. Hadisin diğer râvisi Husayf da zayıf bir
râvidir.[el-Fethu'r-rabbânî, XVI, 177.]